۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۱۷۳۱۳
حجت الاسلام صادقی خبر داد:

اجرای طرح افق در بقاع متبرکه | آزادسازی زندانیان توسط اوقاف

اجرای طرح افق در بقاع متبرکه | آزادسازی زندانیان توسط اوقاف
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طرح افق با رویکرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی، فعالیت های فرهنگی و مباحث قرآنی در بقاع متبرکه اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: رویکرد جدید سازمان اوقاف ساماندهی خیریه‌های سطح کشور و تلاش برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است، در بقاع متبرکه مرکز افق راه اندازی شده که در سال ۹۸ سهمیه استان اصفهان ۱۳ بقعه متبرکه بوده است. البته به روش‌های مختلف استان اصفهان این کار را انجام می‌داد.

وی ادامه داد: کلمه افق مخفف چند کلمه است، نخست آسیب‌های اجتماعی، در طرح افق توجه خاصی به آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته که از معضلات و مشکلات جامعه است و دشمن نیز بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب، توجه ویژه‌ای به گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده بقاع متبرکه، بر ضرورت شناسایی آسیب‌های اجتماعی در محدود بقاع متبرکه و مقابله با آنها از طریق استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه و خیرین، اظهار کرد: امامزادگان همواره در حال روشنگری هستند، فرهنگ مردم در جایی که امامزاده‌ای وجود دارد بسیار متفاوت است. امامزادگان مختلفی در سطح استان مشغول به اجرای طرح افق و ارائه خدمات به هموطنان آسیب دیده در سیل و زلزله و برپایی موکب‌ها در ایام اربعین و پخش افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان هستند.

مدیریت شهری اصفهان قدر علامه مجلسی را نمی‌داند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، با بیان اینکه فرهنگ بخش دیگه از طرح افق است، اظهار کرد: طرح‌هایی نظیر ضیافت الهی، اعزام مبلغین، جزء خوانی امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله فعالیت‌های فرهنگی است که در طرح افق دیده شده است. مدیریت شهری ما قدر علامه مجلسی را نمی‌دانند، هنوز دسترسی درستی برای بقعه علامه مجلسی وجود ندارد در حالی که ایشان از شخصیت‌های بسیار مهم جهان اسلام است و بنابر فرموده آیت الله بهجت، هنوز علامه مجلسی در مردم اصفهان ولایت دارد. شهرداری باید دسترسی ساده و آسان به بقعه علامه مجلسی را برای مردم فراهم آورد و اوقاف نیز در این زمینه تلاش‌های خوبی داشته و دنبال جذب خیرین برای این مسأله هستیم.

حجت الاسلام صادقی، قرآن و فعالیت‌های قرآنی را بخش دیگر طرح افق عنوان کرد و گفت: چهل و دومین دوره مسابقات کشوری قرآن در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد، ششم مهرماه افتتاحیه این مسابقات است و تا نوزدهم مهرماه ادامه خواهد داشت که بخش خواهران و برادران جداگانه برگزار می‌شود و تلاش کرده‌ایم میزبانی در شأن اصفهان و مردم اصفهان و اهالی قرآن داشته باشیم. اصحاب رسانه ما را در اطلاع رسانی این مسابقات و آگاه سازی مردم از برگزاری این رویداد قرآنی منم تلاش و اهتمام جدی داشته باشند. از خیرین نیز تقاضا داریم در برگزاری مسابقات و رویدادهای قرآنی ما را یاری رسانی کنند.

وی با اشاره به فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور برای ساماندهی خیریه‌ها، تصریح کرد: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد یکی از فعالیت‌های مهمی است که در سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته، آزادسازی ۱۴ نفر در استان و ۲۸۰ نفر در کشور بخشی از این فعالیت است و این رقم را در استان اصفهان به ۴۰ نفر خواهیم رساند و این همیاری و همکاری مردم و دستگاه‌ها برای آزادسازی زندانیان کاری بسیار پسندیده و مهم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، از حضور مربیان قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در زندان و اجرای طرح حفظ قرآن کریم خبرداد و اظهار کرد: مسابقات کشوری قرآن کریم اصفهان را با برنامه ریزی از ۳ ماه پیش آغاز کرده‌ایم، رییس ستاد برگزاری در استان اصفهان استاندار است و نخستین جلسه مسابقات در نخستین روز ماه مبارک رمضان در استانداری برگزار شد./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات